Het geboorteverhaal

In de nacht van zaterdag op zondag, ik ben dan 38+6 weken, rond 23u30 wat vruchtwaterverlies, nog niet echt veel, maar toch kort erop wel wat beginnende weeën. Vroedvrouw Ann gebeld na een uurtje vrij regelmatige weeën elke 5 minuten. Nog net mijn meest vertrouwde vroedvrouw, de dag voor ze op vakantie vertrok, lief van kleine meid om dat zo te timen wink

Rond 01u30 was ze hier en om 2u had ik zo’n 3cm ontsluiting (de vorige controle was 2 weken geleden, toen nog niks, dus die 3 vond ik wel een welkome start). Wel moest er nog een centimetertje verstrijken. Ik blijf dus gewoon wat zuchten en puffen in bed terwijl zij beneden een boekje gaat lezen.

Rond 4u komt Ann nog eens onderzoeken (mijn vriend ligt naast mij te slapen, de gelukzak)…en ik heb nog steeds 3cm. Aaaaargh, toen was ik wel effe pissed. Blijkbaar was er wel een scheur in de vliezen maar waren ze onderaan nog toe waardoor het allemaal niet zo snel ging. Besloten om dan maar in bad te gaan, wie weet stimuleert dat iets. Bij een van de eerste weeën in bad voel ik precies iets “ploffen” vanbinnen en vanaf dan beginnen ze ook heviger en frequenter te komen met meer druk naar onder toe.

Rond 5u belt ze Sytske op, de tweede vroedvrouw van wacht, dat de weeën toch wel heviger worden en vraagt of ze afkomt. Ik heb dan 7cm ontsluiting en meteen ook serieuze persdrang erbij. Ze zet alles klaar beneden, ik zit nog steeds in bad. Mijn vriend was ondertussen bij Mirko gaan liggen want die was wakker geworden. En jawel, hij ligt daar weer te slapen, lol. Ann heeft hem er dan toch bij geroepen, ik word verondersteld mee te komen naar beneden maar terwijl ik rechtsta moet ik mij direct weer zetten want de weeën blijven komen en ik moet persen, die overige 3cm kon mijn rug op, haha. En inderdaad, blijkbaar alles ineens, toen Sytske haar hoofd binnen stak had Yin haar hoofd al buiten gestoken 😉 .

Om 5u44 is ze geboren, 3050gram en direct al goed aan het drinken. Ik ben enorm blij met de fantastische begeleiding tijdens de toch vrij onverwachte stroomversnelling waarmee alles opeens vooruitging. Zalig om zo je eigen natuurlijke ding te kunnen doen, met daarbij de professionele begeleiding van straffe madammen die het hoofd koel weten te houden 🙂

Van 8u tot 14u heeft ze vervolgens geslapen, dan een megakakapamper, ondertussen wat slijm kotsen, gillen omdat ze in alle plooitjes gekuist en ververst moest worden. Ik weet direct weer wat het is om een baby in huis te hebben 🙂 Ik heb zelf wat gedut maar veel slapen zit er precies nog niet in.

Ze is er, oeferde oef, en ze is perfect.

~ door lies op maart 15, 2010.

5 Reacties to “Het geboorteverhaal”

  1. zalig! weer zo’n snelle bevalling zeg!!!! Dat wil ik ook!!

  2. zie je wel dat je je niet te veel zorgen hoefde te maken over de papa en zijn werkschema… veel heeft het blijkbaar niet uitgemaakt 😉

  3. Wat een mooi verhaal! En prachtige foto’s van zo’n prachtige kleine meid! Geniet er van!

  4. Wat een mooie ervaring, knap gedaan van jou!!!
    Dikke proficiat en geniet ervan!!

  5. Zalig. Dikke proficiat. Zo’n mooie foto’s ook.

Geef een reactie

 
